26 lipca 2023

Pismo Dolnośląskiego Kuratora Oświaty w sprawie wydatkowania środków publicznych przeznaczonych na zakup podręczników

 

Szanowni Państwo,

Wójtowie, Burmistrzowie,

Prezydenci miast, Starostowie,

Marszałek województwa dolnośląskiego,

Dyrektorzy dolnośląskich szkół podstawowych,

           

                                  

w imieniu Ministerstwa Edukacji i Nauki zwracam się do Państwa z prośbą o racjonalne i gospodarne wydatkowanie środków publicznych przeznaczonych na zakup podręczników.  Przypominam, że  nie ma obowiązku likwidacji tj. przeznaczania na makulaturę podręczników po trzech latach użytkowania. Mogą one nadal służyć uczniom, np. w bibliotece.

Należy zaznaczyć, że  zgodnie z przepisami zawartymi w art. 56 ustawy o finansowaniu zadań oświatowych, dotacja celowa ma być przeznaczona na podręczniki lub materiały edukacyjne, które będą zapewniały możliwość używania ich przez co najmniej 3 lata szkolne.

Jeśli obecnie użytkowane podręczniki są nadal zdatne do użytku i zgodne z obowiązującą podstawą programową, zamawianie nowych podręczników dla wszystkich uczniów jest nieuzasadnione i stanowi niepotrzebne obciążenie dla budżetu państwa.

Istotne jest, by Państwo, jako dyrektorzy szkół podejmowali decyzje dotyczące zakupu podręczników po uprzedniej weryfikacji stanu zasobów biblioteki w kontekście liczebności uczniów i oddziałów danej szkoły przyczyniając się do efektywnego wykorzystania środków publicznych i tym samym zapewnienia odpowiedniego stanu zasobów bibliotek szkolnych, z uwzględnieniem zastanego stanu woluminów wykorzystywanych w procesie dydaktycznym.

 

Dolnośląski Kurator Oświaty

Roman Kowalczyk

Idź do góry

Klauzula informacyjna

Ponieważ przekazałeś nam swoje dane osobowe w przesłanej korespondencji papierowej, mailowej, telefonicznie lub osobiście mamy obowiązek poinformować Cię że:

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Dolnośląski Kurator  Oświaty z siedzibą we Wrocławiu, Plac Powstańców Warszawy 1, zwany dalej Administratorem;
  2. Dane osobowe przetwarzane są w celu zrealizowania sprawy, z którą zwracasz się do nas;
  3. Posiadasz prawo do: żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych, wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia skargi do organu nadzorczego, jeżeli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych – cofnięcia zgody na ich przetwarzanie;
  4. Twoje dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Pełna treść klauzuli informacyjnej znajduje się na stronie internetowej Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, pod adresem:

https://kuratorium.ibip.wroc.pl/public/?id=119012

a także w kancelarii, oraz sekretariatach wydziałów i delegatur Kuratorium

……………………………………………………………………………………………………………………….

Information Clause

Because of giving your personal data over us, in sending paper corespondence, e-mail, by phone or personal, we are obliged to inform you that:

  1. the Administrator of your personal data will be Dolnośląski Kurator Oświaty with registered office in Wrocław, Plac Powstańców Warszawy 1, hereinafter ‘Administrator’;
  2. The personal data are processed to realise the case supplied to us;
  3. You have a right to: demand from Administrator the availability to your personal data, its rectification, remove or limit personal data, may object to this type of processing, transfer data, supply the complain to control authority if you express the consent for processing your data, back the consent for their processing;
  4. Your personal data are not undergoing to make automatic decision in this area.

The full content of this information clause is included on the website of Kuratorium Oświaty we Wrocławiu, under address https://kuratorium.ibip.wroc.pl/public/?id=119012

but also in Registrar’s Offices therein Divisions and Delegations of Kuratorium Oświaty we Wrocławiu.